2 Mart 2014 Pazar

Öncelikle startapp önerdiğim firmalardan biri, Reklam ile para kazanmak istiyorsanız tavsiyem startapp a üye olmanızdır, Tabi eğer benim referansımla üye olursanız +25 dolar civarı bir bonus geliyor
Referansım:  http://startapp.com/rfglqas

           ANDROİD İLE PARA KAZANMA İLK ADIMLAR



Android uygulamalardan para kazanmanın en temel yolu elbette ki reklamlar. Ancak reklamlar da kendi içinde çeşitleniyor. Uygulamanızın türüne, içeriğine göre farklı çözümler kullanmak isteyebilirsiniz. Aklınızın bir köşesinde yer edinmesi için aşağıdaki alternatiflere göz atmanızı tavsiye ederim…

1. Ücretli Uygulamalar

Başınızı hiç ağrıtmadan para kazanabileceğiniz belki de tek yöntem. Kullanıcı uygulamanız için belirlediğiniz ücreti ödeyerek uygulamanızı Google Play üzerinden satın alır. Google’da bunun belli bir yüzdesini size öder.

2.  Uygulama İçi Satın Alma (IAP)

Uygulama içi satın alma (In-app purchase) kullanıcıların uygulamanın içerisinde geçerli olacak bir para birimi veya çeşitli araçları alabilmelerini sağlar. En çok para kazanan uygulamalara baktığınızda hemen hemen hepsinin uygulamayı ücretsiz olarak sunup IAP ile kazanç sağladığını görebilirsiniz.

İlk iki madde elbette ki Google’ın ücretli uygulama satışını desteklediği ülkeler için geçerli. Maalesef ülkemiz bu listenin dışında olduğu için bizleri daha çok ilgilendireceğini düşündüğüm reklam alternatiflerine geçelim.

3. Tam Sayfa Reklamlar (Interstitial Ads)interstitial

Adından da anlaşılacağı üzere ekranın tamamını kaplayan reklam çeşididir.  Bu sebeple en yüksek eCPM değerine sahip reklamlardan biridir. Hemen hemen tüm reklam ağları bu türü sunmasına rağmen benim önerim MobileCore ve StartApp.

4. Push Reklamlar

Mobil uygulamalar tarihinin en çok kazandıran reklamları olmasıyla bilinir. Kullanıcının bildirim alanına gelen reklamlardır. Uygulama kullanılmasa bile reklam gösterimi yapılabildiği için geliştirici açısından çok avantajlıdır. Bi ara o kadar poülerdi ki AirPush ismini buradan alır. Maalesef 2013 Eylül ayında GooglePlay’de yayınlanan uygulamalarda yasaklandı. Halen diğer uygulama marketlerinde desteklendiği için bu alanlara yönelmek isteyenler tarafından tercih edilebilir. Benim görüşüm farklı bir apk hazırlayıp uğraşmanın değmeyeceği yönünde olduğu için artık kullanmıyorum.

5. İkon Reklamlar (Icon Ads)

Google Play’de yasaklanan başka bir reklam türü. Bu reklamlar push reklamlar ile beraber kullanıldığında uygulamanızı çok kazançlı hale getiriyor. Reklamın çalışma prensibi uygulamanız yüklendiğinde telefonun ana ekranına reklam amaçlı bir ikon ekler. Tıklandığında da reklamın bağlı olduğu uygulamanın yükleme sayfasına yönlenir. En popüler ağ olarak StartAppörnek gösterilebilir.

6. Banner Reklamlar

Uygulamanızın herhangi bir yerine kolaylıkla yerleştirebilceğiniz bu reklam türü kullanıcıların hoşgörüyle karşıladığı bir türdür. Ekranın sadece ufak bir kısmını kaplayan bu reklamların CPM değerleri de bu sebeple Interstitiallere göre oldukça düşüktür. Belirli sürelerle reklamı değiştirebilme imkanına sahip olunduğu için eğer belirli bir ekranda kullanıcının uzun süre kalacağını öngördüğünüz bir uygulamanız (bkz. Flappy Bird) varsa tercih edilebilir. Eğer böyle bir durum uygulamanızda yoksa uygulamanın açılışında yada kapanışında interstitial göstermek daha mantıklı olabilir.

Tavsiye edilen ağlar Admob ve RevMob.

7. Sanal Para (Virtual Currency)

Benim de yeni yeni kullanmaya başladığım bu yöntemde kullanıcılar belirli bir işlem karşılığında uygulama/oyun içinde kullanabileceği para kazanabilir. Şu sıralar trendi yükselmekte olan reklam türlerinin arasında öne çıkan bir tür. Önümüzdeki süreçte bence daha da popüler olacaktır.

Örnek vermek gerekirse AdColony ile kullanıcılara video reklamlar izletip karşılığında uygulamada kullanılacak para verebiliyorsunuz. Interstitiallere göre 3-4 kat daha fazla eCPM değerine sahip olmaları en büyük avantajı. Ancak doluluk oranı (fill-rate) düşük kalabilir. Bunu da göz önünde bulundurmak gerekli.

İkinci olarak da TapJoy ile kullanıcıların belirli reklam önerilerini tamamlamalarını isteyebiliyor, karşılığında sanal para veya oyun içi item kazanmalarını sağlayabiliyorsunuz.

8. Offer Wall

Offer Wall reklam türü interstitial gibi ekranı kaplar. Tek farkı  tek bir uygulama yerine bir kaç uygulamanın kullanıcıya gösterilmesi ve kullanıcının tıkladığı reklama gitmesi. AirPush da yer alan SmartWall içerisinde bu da bulunmakta.

9. Ödül Reklamlar (Reward Ad Networks)

Sanal para ve ödüller sizi kesmiyorsa kullanıcılarınıza gerçeklerini teklif edebilirsiniz. Belirli bir seviye geçilince vb. durumlarda kullanıcılarınıza belirli bir gerçek ürünü kazandığını söyleyen bu reklamlarda ödülü alabilmesi için kullanıcıdan e-mail, telefon gibi kişisel bilgilerini girmesi isteniyor. Türkiye’ye yönelik değil ama global bir uygulamanız varsa düşünülebilir. Çünkü genelde teklif edilen ürünler Amerika merkezli oluyor. Gerçi belirli sitelerde vs. indirimlerin de teklif edildiği olabiliyor.

İncelemek isteyenler kiip.me göz atabilirler.

10. Sesli Reklamlar (Ring Ads)

Resi olarak henüz Google tarafından doğrudan yasaklanmamış olsa da uygulamanızın banlanmasına sebep olabilecek bir reklam türü bu da. Çünkü uygulamanız kapalı bile olsa kullanıcının telefonu çaldığında sesli bir reklam dinletmekte. Tabi ki uygulamanız kullanılmasa da kazandırdığı için güzel bir alternatif ama dediğim gibi maalesef riskli bir tür. Sellaring sanırım bu reklam türleri için en önde gelen ağ durumunda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder